Livet rullar på..


Det är just vad det gör! (det går bra nu...det går bra nu)

Lite svid i halsen en lördag solig som denna. Jag kunde inte hindra mig själv, bara måste ut på isen en gång till, tänk om det är den sista turen denna vinter?  Det var så jag tänkte i morse. Ville ju också få testa nya grillorna "på riktigt" och inte som på jungfruturen, i jeans!

Så, jag tog en tur, lovade mig att hålla pulsen under 65% av max, det gick ganska bra, men lite ville jag "tryckapå". Gled mestadels omkring och försökte åka snyggt, svårare i lägre hastighet än i högre, men jag gjorde många fina skär så jag är nöjder!

Veckorna rusar förbi och jag vet inte om jag ens förvånas längre, det har ju varit såhär i 15 år nu så jag är mest van och säger jasså och glider med. Det kommer en massa skoj längs vägen så det gör inte så mycket att tiden flyr, men lite obehagligt är det.

Förra helgen, eller slutet på veckan. Tors- lör var vi i Gyllbergen och åkte skidor. Nu tycker jag tom att längdåkning är riktigt kul, första gången på 38 år, märkligt. *ler* Undrar om jag även kommer att gilla golf innan jag är 40 fyllda? Undrens tid är då sanneligen inte över!

Längtar tills vägarna blir bara och farbara så jag kan få ta premiärturen på MTB´n. Känner mig hur stark som hellst, finns ingen gräns för vad mina smala kråkben orkar. Kanske är det psyket som gör mig till en vinnare och inte enbart benen?

Nåväl, skönt att känna mig stark i både kropp och själl!





Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar dig och dina "smala kråkben"! <3

2011-03-14 @ 11:26:10
URL: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0