Hur man håller befolkningen "nöjd"!


Det var enklare förr, då behödes det bara lite brännvin!

Nu "bedövas" en hel befolkning med aktiviteter och prylar upp över öronen.

Återigen, det var enklare förr, men det gamla tricket att få befolkningen att vara nöjd verkar fungera än.
Allt färre orkar och vill bry sig om samhällets bästa, det är så mycket enklare och går så mycket fortare att sko sig själv på andras bekostnad!

 Strunta i sina medmänniskor!

Det slog mig idag när jag och mamma satt vid köksbordet och tuggade på årets första lussebulle (förra årets sista).

Ser på mig själv och vad jag har blivit, min egen generation är förlorad, nu står hoppet till kommande generationer och deras ungdomliga förändringsvilja!

Det finns inget fel i att vara smart och listig, för att trygga min egen framtid, eller gör det det?
Klart det gör när det går för långt och det gör det allt för ofta, det skapar en egoism av aldrigt skådat slag, eller som Greider skrev, "det är ännu värre!"

När vi får något att förlora verkar vi bli mer rädda att just förlora, egoismen växer och djävulen vill alltid ha mer, hur verkar vara av mindre betydelse.


Hur kan det gå så enkelt och lätt att ge när man inget har?


Kommentarer
Postat av: Magnus Carlsson

Ja du har rätt Johan. Och ändå känns det som Sverige och dess invånare är mer givmilda än i andra delar av världen. Sitter just nu i en liten stad på Filippinerna, långt från turister och stränder. Här sover små föräldralösa barn ute på gatorna på nätterna, har köpt mat åt några av dem, fast hur mycket man än vill hjälpa, så känns det lilla man åstadkommer nästan obefintligt. Livet är helt enkelt inte rättvist.

2011-01-07 @ 17:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0