På en strand långt, långt bort!


Min pappa sitter på en strand långt, långt bort!

Långt bort från kyla och ytsnö, långt bort från detta avlåbga land och långt bort från mig. Men just ikväll känns du så närvarande och starkt!

Jag gråter många salta och svidande tårar för dig ikväll pappa, det känns så länge sedan du for nu. Jag skulle så gärna träffa dig igen och bara vara i din närhet. Du saknas mig så starkt.


Varför fick du så brått att gå? Du som skulle göra så mycket nu när du blev ledig! Du skulle ju spika på ny panel på huset och fixa!

Jag skulle hjälpa dig med spikningen sa du och så var planen, men du blev liggande och kom inte mer upp. Panelen förblev oinköpt och än mindre uppspikad.

Livet är sig ganska likt på många sätt när någon tittar på det från avstånd, men vid en närmare titt så är det mestadels bara trötthet och tårar i min värld. Ingen verkar notera och se hur det här, dagarna snurrar på som vanligt för de flästa.

Det är dax att möta sorgen på allvar nu, nu kan och vill jag inte spara på smärtan längre, lika bra att ta tjuren vid hornen för att såren skall kunna börja läka en gång för alla, som det är nu är det bara var och smuts i såret och det läker ju illa.

På en strand långt, långt bort. Där sitter du i solen och har det bra i värmen, du är där du trivs och jag går här och önskar att jag kunde se dig, jag ska nog åka dit någon gång och se hur du har det pappa!



Det gör så ont och jag saknar dig pappa, kan du inte komma hem nu, huset ska säljas i morgon så du får bo här hos oss, vi har gott om plats!


Kommentarer
Postat av: Anna

Han finns i våra hjärtan - för alltid.

Och vi har som sagt plats under vårt tak för en extra själ...

Älskar dig!

Anna

2010-11-29 @ 10:25:41
Postat av: Magnus Carlsson

Han är hos oss alltid Johan, och han slipper frysa denna vinter. Kan inte ens försöka förstå hur det känns för dig, men jag saknar Kjell nåt otroligt.En epok har gått i graven, och jag kan för mitt liv inte förstå varför han fick så bråttom.

Tror och hoppas att han sitter nånstans på Ohuket och skrattar sig harmynt åt oss stackare som skottar snö..

Det är det enda jag vill tro..

2010-11-30 @ 22:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0