Långt bort från alla stressade människor..


Julestress är inget för mig, det kan ni andra tokar roa er med!

Nej, det är då rakt inget för mig, jag håller mig för mig själv och struntar i stessen,
jag fixar det på mitt vis!

Inbäddad i ett tjockt och mjukt vitt täcke njuter jag av stillheten, ensamheten och förundras över hur världen är och att så många verkar acceptera den. Tycker det är hysteriskt och motbjudande!

Jag är långledig över alla helgerna och jag börjar denna tid med att inventera i mitt inre.
Det finns en massa tankar som kräver sin tid, jag känner mig lycklig som har förstånd att sitta ner och vänta till bråskan är över.

Varför stå i båten när det går att sitta?

Just nu behöver jag bara stillhet och tid för eftertanke, sedan får vi se vad jag tar mig till. Vet att det finns en massa frön som gror och bara behöver tid, sedan näring och solsken. Det finns en enorm inneboende kraft och energi som just nu vill slumra en stund och inte känna någon press.


Jag tar och lyssnar på vad Timo Räisänen har att säga, funderar på frågeställningen jag hörde om igår. Frågan som ställdes var följande: "Vem blir DU när du träffar olika människor?" Tycker det är den klokaste fråga jag hört på länge, såå klockren och självklar. Vad behöver vi mer svara på för frågor för att förstå?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0