Dag 56 Trött i bena

Vasalopps spinning!


Härligt!! Där satt den som den skulle. *ler* Viljans kraft och inget annat, det är skoj att se att det går att plocka fram lite vilja och orka så mycket mer. Skulle lika gärna kunnat klivit av cykeln efter halva loppet alternativt kört någon timme till efter målgång. Allt hänger på VILJAN. *ler*


(Innan starten i Berga by/ Friskis i falun)


(kaxig kan jag ju alltid vara innan...*ler*)

Start kl 08.00 söndag morgon den första mars 2009, målgång när första åkare passerar mållinjen. Storbilds TV, vi står upp när det lutar mot och sitter när det lutar med, blåbärssoppa på tre kontroller!

 
(Starten har gått och det går lätt en stund...)


(Trampa på)

Mitt mål var att ligga över 70% av maxpuls men inte över 90% av denna.

04:47:46 från uppvärmning till dusch

03:05:54 i min träningszon (70%- 90% av maxpuls)

139 i medelpuls (72% av maxpuls)

177 i maxpuls (92% av maxpuls)

2798 kalorier

  
(Det känner på att vara en vasalopps vinnare. *asg*)


(Vätskebrist trots bra uppladdning och 5 liter vätska under loppet. *ler*)

Detta kan ju självklart inte mätas med Daniel Tynell och grabbarna, då skulle jag legat betydligt högre i puls, såg att dom låg över 90% väldigt mycket.

Slutsatsen blir att jag kunde kört lite hårdare, fegade lite för jag hade lite väl stor respekt på tiden, men det sägs ju att det tar några lopp för att lära sig upplägget, antar att det blir hårdare tag nästa år. *ler* Men jag är nöjd för nu efter lite påfyllning av energi, lite vila på soffan och en kopp kaffe på det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är GRYMT imponerad!! Well done! :)

2009-03-01 @ 16:08:45
URL: http://luna1000.blogg.se/
Postat av: Stefan

Du har för mycket fritid....(men ändå imponerad)

2009-03-01 @ 22:48:23
URL: http://linkens.blogg.se/
Postat av: Nisspöjchen

Är benägen att hålla med Stefan:)

2009-03-06 @ 17:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0